[Csaladtortenet 2] Kossuth

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2018. Feb. 13., K, 07:43:12 CET

Emlékszem egy interjúra a Szovjetunió felbomlása körüli időkből egy Kossuth
Lajos nevű úrral aki kárpátaljai volt. Mivel a szovjet határszakasz kiemelt
fontosságú volt, az ott szolgálatot teljesítők jó részénél fokozottabb
követelmény volt a zsíragy és a megbízhatóság mint a határvédelemhez
szükséges professzionalizmus. Így Kossuth Lajos barátunk elég gyakran
töltött napokat a határmenti fogdában azzal, hogy hamis útlevéllel utazik.
Ez az úr azt mondta, hogy ő Kossuth-rokon, oldalági leszármazott, és arról
is beszélt, hogy a Kossuth név a zempléni tájakon tájjellegű nemesi név,
hasonlóan a  délvidéki Dungyerszki vagy a pestkörnyéki Ráday, Szilassy,
Péczely családokhoz.
Nem tudom mennyi esély lehet megtalálni ezt az kárpátaljai Lajost, ha él,
legalább 80-85 évesnek kell lennie ...