[Csaladtortenet 2] Kossuth

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2018. Feb. 13., K, 08:55:11 CET

Kedves Emőke!

A 70-es évek végén élt Nagykanizsán egy akkoriban olyan 90 év körüli hölgy,
akinek Kossuth Zsuzsa volt a neve. Nem emlékszem, hogy lett volna férjezett
neve is. Én kaptam azt a körzetet a népszámláláskor, így ismerkedtem meg
vele.
A  Kölcsey utcai lakásának nappalija tele volt réges-régi bútorzattal,
mindenütt emléktárgyak, képek (Kossuthról több is). Többször voltam nála
később is, sokat mesélt, már nem emlékszem majd 40 év távolából, hogy is
vezette le a Kossuthtal való rokonságát.
Talán az anyakönyvi hivatalban meg lehetne tudni adatokat a felmenőiről,
sajnos akkoriban még nem foglalkoztam családfakutatással, ráadásul előtte
egy-két évvel kerültem Kanizsára, idegen voltam... A régi, tözsgyökeres
kanizsaiak biztosan ismerték.
Bár nem vagyok Kossuth rajongó, de szívesen visszamennék az időben, és
lejegyzetelném történeteit. Hozzátartozója nem volt, magányosan, zárkózottan
élt csupa emlék lakásában...

Üdvözlettel. Jenő