[Csaladtortenet 2] sok katona

Gabor Simonics simonics.gabor at gmail.com
2018. Feb. 13., K, 21:22:31 CET

Kedves listatagok,

Hadtörténeti Intézet és Múzeumban kutatva régebben azt az információt
kaptam, hogy 1868 előtt nem volt kötelező katonaság, csak önkénteseket
toboroztak területi alapon szervezett egységekbe. 1841 előtt születettek
ezért nem kerültek sorozásra, róluk könyvtár, vagy MNL archivumaiban lehet
esetleg adatot találni. Az 1910 előtt születettekről a Hadtörténeti
Intézetben jellemzően a tisztekről lehet adatokat találni (általában tanult
személyek lettek tisztek). Sematizmusokat, és a veszteséglistákat lehet
kutatni, illetve Bona G könyveiben az 1848-as tiszteket. Az 1910 után
születettek adatait a központi irattárban őrzik, ahol közvetlen
hozzátartozók kapcsán lehet a levéltári törvény szerinti időszakokat
kutatni (1926-39 rejtett hadsereg időszakát pl nem). 1940-44 katonai szemle
tiszti név és címtár tartalmazhat még érdekes információkat.

üdvözlettel