[Csaladtortenet 2] Ellopott személyazonosságok 1920-30-as évek

Kenyeres Györgyi gyorgyi.kenyeres at freemail.hu
2018. Feb. 16., P, 17:21:54 CET

Kedves Listatagok!

Megdöbbentő újságcikkre bukkantam 1936-ból, amelyből kiderült, hogy férjem nagyapjának nevét, személyazonosságát, papírokkal igazolva egy személy a 30-as években használta!

A cikk több ilyen esetet is bemutat. Felsorolom a neveket, hátha valakinek a kutatásában beleillik.
A megdöbbenésemet még inkább növelte, hogy egy egri házasság is köttetett álnevek használatával! Az anyakönyvi bejegyzést kikerestem kíváncsiságból. Mellékeltem. Semmi nem utal arra, hogy később esetleg semmisé tették volna.
Csak remélni tudom, hogy eddigi kutatásaim nem tartalmaznak olyan adatokat, amelyek nem is valósak…
A cikket is mellékeltem, a pdf-file 17.oldalán kezdődik.

Farkas Lajos Bogács kiadta magát:
Kolompár Dezső Disznósd, Kenyeres Péter Sajókápolna, Farkas Rudolf Gyöngyös

Lakatos András Újfehértó kiadta magát:
Koszorú Ferenc Sajókápolna, Lakatos Alajos Sajóvárkony
Lakatos András feleségével Lakatos Fánival álnéven Egerben ismét házasságot kötött Bari István és Suha Mária néven 1929.09.23-án

Lakatos Gyula Újfehértó kiadta magát:
Suha Péter, Lakatos Sámuel Sajóvárkony

Bistyei Sándor Erdőhorvát kiadta magát:
Balogh Balázs Nyíregyháza, Oláh Mátyás Felsőtárkány

Bistyei Károly Erdőhorvát kiadta magát:
Rostás Ferenc Debrecen

Lakatos Gusztáv Debrecen kiadta magát:
Lakatos György Debrecen, Petrovics István Ráckozár

http://epa.oszk.hu/03000/03096/00910/pdf/EPA03096_csendorsegi_lapok_1936_09.pdf

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPCQ-968W?i=52&wc=929T-HZS%3A40681401%2C43624001%2C45245801&cc=1452460

Találkoztatok már ilyen esettel?

Üdv.