[Csaladtortenet 2] Szidnay, Kappeler, Nagyszentmihály

Vértesi Tamás vertesit at mail.kabelnet.hu
2018. Feb. 19., H, 09:17:13 CET

Köszöntök Mindenkit,

a mai nap folyamán elképzelhető, hogy teljesen véletlenül sikerült
valamibe beletenyerelni. :)

Ősidők óta van egy rejtélyes Svájcba történt kivándorlásom. Nagyapám
dolgai közül került elő egy 1952-ben kitöltött kérdőív, mely szerint
1904 óta két unokatestvére él Zürichben. Vértesi / Wendl ágon nekem
tulajdonképpen nem "hiányzik" senki, ezért úgy gondolom, hogy a
kapcsolat dédanyámon keresztül lehetséges. Itt viszont a nevek bármik
lehetnek. Konkrét név hiányában Szombathelyen az útlevél kérelmekkel nem
boldogultam. Igaz a kérelmek egy része meg is semmisült. Viszont a
svájci képek közül előkerült egy fotó Julius Kappelerről, a felvétel
Zürichben készült. A kapcsolat biztosan közeli lehetett, mivel nagyapám
1927-ben és 1933-ban 4 - 4 hetet töltött Svácjban rokonlátogatáson.

Volt levélváltásom svájci Kappelerekkel, de Gyulámról senki nem tudott
információval szolgálni. Ezen a ponton a kérdés "elaludt".

Ma reggel viszont ölembe "pottyant" egy 1914-es házassági bejegyzés
Sopronból. Köszönöm Dórának. :)

A menyasszony anyja néhai Szidnay Krisztina, az egyik tanu Kapeller
János (így írták) soproni gyári munkás Sopronban. Krisztinát "ismerem",
szülei Rohoncon házasodtak, rokonságban álltak a rohonci Wendl (később
Vértesi) családdal. Krisztina legidősebb nővére még Rohoncon született,
de a többi gyermek már Nagyszentmihályon. Nagyapám idősebb testvérei is
rohonciak, de a család 1888-ban Nagyszentmihályra kerül.

Igazából még mindig nem tudom a "luk"-at befoltozni és a fent vázolt
dolgok még egy kicsit messze vannak az unokatestvérségtől, de a
személyek több mint gyanúsak. :)

Ha valakinek van információja, a nevekbe belebotlott / belebotlik,
esetleg van ötlete hol lenne érdemes próbálkozni, megkérem jelezze.

Köszönöm

Tamás