[Csaladtortenet 2] kiolvasás:Andrea-Andreas?

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2018. Feb. 23., P, 04:04:30 CET

Kedves Péter!

Csak annyit szeretnék még hozzátenni az anyakönyvbe a neveket bejegyző védelmében, hogy az illető a keresztelési szöveg szerinti ragozott alakban rögzitette a neveket, csak a közte levő lényeges, de állandó "töltelék" szöveget nem irta be (amit régebben még beirtak).  A nyújtott kunkori végződést ott használta, ahol kevés volt a hely, vagy ahol már unta az egész nevet kiirni, mert amúgy is egyértelmü volt már a név.

Érdemes megfigyelni, hogy a kisdedek nevei, amelyeknél nincs a kunkori a végén a következők:  Claram, Joannem, Mathiam, Magdalenam, Mariam, Michaelem, Carolum, Annam, Urbanum Joannem, Elizabetham, Bernardum, Ambrosium, stb.

Az apák nevei is ragozott formájúak, de ott nincsenek a kunkori végződések: Andrea (ez más anyakönyvekben rendszerint Andreae-ként szerepel), Carolo, Stephano, Adamo, Joanne, Sebastiano, Josepho, Paulo, stb.

Egyébként pl. Olaszországban az Andrea férfinév is szokott lenni.

Szóval szerintem is András a gyermek.