[Csaladtortenet 2] Nemesi oklevél-hol található?

Livinca.Godisa livinca.godisa at gmail.com
2018. Jan. 6., Szo, 12:42:57 CET

Kedves Mindenki!

Ki tudna abban segíteni, hogy megtudjam, melyik budapesti levéltárban lehet az apai ágon egyik ősünk nemesi oklevelének másolata.

A gyulai levéltárba 1882-ben átkerült a „Szászszeben”-i (=Nagyszeben) levéltárból Gyulára.

Azonban a II. VH alatt elégett egy csomó más irattal együtt.

Szerencsére egy másolata valamelyik budapesti levéltárban megvan! J

Az másolati példány latin szövege és magyar fordítása a birtokunkban van.

Az nemesi cím használatát engedélyező oklevelet Bethlen Gábor adta ki „1623. május havának 4-én” dátummal.

A megerősítést Mária Terézia „adta” ki szintén Szászszeben (=Nagyszeben) „1757. május havának 7-én”.

A dátumok „szabálytalan” formája a magyar fordításból származnak! J

A másolat fordítása, „Copia Copiae”, 1972-ben keletkezett.

Az oklevelet (idézet a fordításból) „…derék Horváth János és Ruda-i Bogya vagy másként Gogh Miklós híveinek…”adták ki.

Itt minket a Bógya Góg érdekel, mert ezek a mi őseink. J

Üdvözlettel: Laurinyecz Pál.

---