[Csaladtortenet 2] örmény nemes családok

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2018. Jan. 13., Szo, 14:54:50 CET

Kedves Listatársak!

Az alábbi részletet találtam örmény származású  nemes családokkal
kapcsolatban. Engem a Csomák család érdekel. Meg lehet vajon találni valahol
ezeket a nemesi leveleket? Férjem nagyanyja származott Csomák családból.
Eddig nem is tudtuk, hogy nemesi származású lehet. Egyetlen egy adatunk egy
1849-es aradi születésű Csomák Gábor, aki Kecskemétre került. Innen tovább
minden ismert.

Köszönettel: Lengyelné Éva

Részlet Szongott Kristóf: Szamosújvár Szabad Királyi Város Monográfiája
1700-1900. (Szamosújvár 1901.) első kötetéből (130-133. oldal)

(eredeti helyesírás szerint)

9. Fejezet. A szamosújvári nemes családok

    "1817. máj. 22-én 4346 szám alatt, valamint 1818. márcz. 26-án 3171 szám
alatt megparancsolta a főkormányszék, hogy az idevaló polgárok armalis
leveleinek copiáit küldjük fel. Ezen kegyelmes rendelet értelmében
jelentjük, hogy ezen városban 17 familia levén megnemesítve, azok közül
exhibeáltak* armalis leveleket a következők:

1. Lászlóffi, 2. Szarokány, 3. Balta, 4. Govrik, 5. Simai, 6. Csomák, 7.
Bogdánffi, 8. Bocsánczi familiák; azoknak pedig, kik kiköltöztek innen,
neveik ily rendben következnek: 9. a Dániel család armalisa van Dániel
Istvánnál Kuduban, vagy Erzsébetvároson Dánieléknál, 10. a Novák családé a
nagyváradi káptalannál, l l . a Placsintáré Placsintár Györgynél Gyulán, l2.
a Jakabffiaké Nagy-Váradon, 13. a Karátsonyiaké a Bánátban Karátsonyi
Lázárnál, 14. a Gorovéeké Pesten Gorové Lászlónál, 15. a Verzároké Verzár
Mártonnál Magyarországon, 16. a Mártonfiaké Nagy-Váradon Mártonfi Kajtánnál,
17. a Rácz familia fiágon deficiált.**"

* exhibeáltak - bemutatták * * deficiált - megszakadt