[Csaladtortenet 2] Fénykép elemzés, azonosítás

Henrik Reitzner henrikreitzner at gmail.com
2018. Jan. 15., H, 22:38:10 CET

Szuper a Balatonfüredi riport. Köszönöm, viszont érdekelt, hogy Lengyel
Samunak mikor lehetett műterme Kassán. Kicsit rákerestem és ezt találtam:
https://mnm.hu/sites/default/files/hungary.pdf
Egy pdf documentum, ami tartalmazza a magyarországon működő fényképészek
névsorát és azt is hogy hol és mettöl meddig tevékenykedtek. Lehet hogy a
lista nem tökéletes, de nagy segítség lehet egy-egy fénykép hozzávetőleges
idömeghatározásánál. Igy például számomra világos lett, hogy a képen nem
lehet a dédapám, mert a fenykepesz lista szerint 1873 es 1890 készülhetett
a kép, mikoris dédapám már 45-50 éves meglett családapa volt. Viszont a fia
vagy fiai lehetnek a képen, akik közül kettő (Emil és Gyula) mondjuk
1888-ban 16 és 19 évesek voltak. Nem tudom van e értelme tovább küldözgetni
fényképeket, hogy hátha be tudjuk azonosítani (mondjuk Emilt)...
Mindenesetre a frakk használatának a kezdeti ideje is szépen alátámasztotta
hogy nem a dédapám valamelyik a srácok közül, meg az arcvonások pontos
elemzése is kizárta és végül Lengyel Samu működési ideje Kassán adott
teljes bizonyosságot. Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt és segített
együttgondolkodni a képröl.

Üdvözlettel

Reitzner Henrik