[Csaladtortenet 2] Blankenhorn névváltozás

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Jan. 16., K, 23:13:56 CET

Kedves Kutatótársak!
Hosszas keresés után sikerült megtalálnom Blankenhorn Lajos és Takács
Rozália házassági anyakönyvi bejegyzését (a születésik már megvoltak):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPTW-KBL?cc
=1452460&cat=693239
Ebből kiderült, hogy a férj 1937-ben megváltoztatta a családi nevét
Blankenhornról Badacsonyira (7.719/1937.III.a. sz. BM engedély). Eddig róla
ezt nem tudtuk, csak azt, hogy öt élő gyerekéből csak a két legfiatalabb
(az 1912-ben és 1922-ben születettek) váltott családnevet. Azt sem tudjuk,
hogy a feleségnek változott-e emiatt a férjezett neve (valószínűleg nem).
Hol lehet utánanézni a beadott névváltoztatási kérelmeknek és a kiadott
engedélyeknek? (A MACSE honlapján nincs nyoma.)

A pontos név hiányában a halotti bejegyzéseket se tudom megkeresni: az
egyik, már elhunyt gyerek (aki egyébként megmaradt Blankenhorn-nak) csak
annyit mondott (vagy harminc éve...), hogy az édesapja 1938-ban halt meg
(talán Dombóvár környékén, de lehet, hogy valahol a Duna mentén).

A feleség 1964 körül halt meg Budapesten, a Harminkettesek terén lakott, de
a VIII. kerületi halotti anyakönyvekben nem találtam meg őt. Azt nem
tudjuk, hogy formálisan elváltak-e, de az biztos, hogy a férj halálakor már
külön éltek, és hogy többet nem ment férjhez.
Hol keressem a halottijukat?

Minden ötletet köszönettel veszek.
Üdvözlettel,
Anna