[Csaladtortenet 2] Különös családnév

János Csapó csapo0818 at gmail.com
2018. Jan. 21., V, 14:07:49 CET

Kedves Családkutatók!

Egy távoli ősöm családnevével kapcsolatban szeretném kikérni a
véleményeteket.

Neve: Pachmund Katalin; származása: kalapos leánya (pileatoris filia);
vallása: római katolikus; házastársa: Peer Mihály kocsmáros (civis
caupo);  gyermekei:
Antal (1832), Ferdinánd (1834) és Mária (1835). Mindhárom gyermeket
Győr-Nádorvárosban keresztelték.

Szerettem volna megtalálni ükanyám házassági, halotti vagy születési
bejegyzését, ezért sok anyakönyvet átnéztem a Győri egyházmegyei
levéltárban. Sajnos, egyiket sem találtam meg. Ami nagyon meglepett: a
három gyermek bejegyzésén kívül mindössze egy Pachmund nevű emberre
bukkantam: Pachmund Károly sörhűtő foglalkozású, „nyőtelen” egyén 1841-ben
halt meg Győr-Szigeten, 48 éves korában. Ő akár ükanyám testvére is
lehetett…

Kérdésem: milyen eredetű lehet ez a családnév? Ha elírásból (elhallásból)
keletkezett, akkor mi lehetett az eredetije?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Csapó János

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes