[Csaladtortenet 2] Újra Csomák család

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Jan. 22., H, 11:14:01 CET

Kedves Éva!
Ha még nem találkoztál volna vele (Szongott Kristóf - A magyarhoni örmény
családok genealógiája):
http://kisebbsegkutato.tk.mta.hu/uploads/files/olvasoszoba/o
rmeny/a_magyarhoni_ormeny_csaladok_genealogiaja.pdf

Ebben a 110. oldalon a Krisztis címszónál kiderül, hogy "Heripszime
ághácshá Mánugin Krisztis-ján tuszdér" azt jelenti, hogy "Krisztis
Mánug úr *leánya
*Ripszima".
Herebsime szóra csak Kempelent adja ki a google, viszont a Ripsima-ra
feljön a Hripsime is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hripsime
Tehát Herebsime azt jelentheti az adott környezetben, hogy Csomák Miklós
Ripszima nevű lánya. Meg kellene nézni az eredeti nemesi adományozási
oklevelet: én azt várnám, hogy a Mária és az Anna sem így alanyesetben
szerepel ott (sőt, a többiek sem), csak azt jobban felismerjük ragozva
(ill. felismert Kempelen. Vagy az adományozó.).

A 92. oldal alján pedig a Gratianus=Karátson párhuzam derül ki.

Mivel a Csomák név is szerepel a hazai örmények vezetéknevei között
http://www.magyarormeny.hu/index.php?apps=ormenyek&article=2 , és a
Ripszima is örmény környezetben jelenik meg (pl. itt, Rebekával azonosítva:
http://www.macse.org/gudenus/mcsat/fam.aspx?id=27043, én ebben az irányban
keresnék tovább.

Üdv,
Anna