[Csaladtortenet 2] névváltozás: Kovalikból Eszterhai

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2018. Jan. 28., V, 13:59:18 CET

Kedves Kutakodók!

Az én nagynénémnek középiskolás korában volt egy osztálytársa, aki
megkérdezte tőle, nem bánja-e, hogy a nagynéném vezetéknevére változtassa a
nevét!

Az már keresztnevek adásakor volt-van nagy divat, hogy neves személyek
(kortárs celebek) keresztneve lett nagyon gyakori egy bizonyos időben...
A névnek mindig fontos mítikus jelentése is volt a megkülönböztető jelzőn
kívül. Ismertek olyan népek, akik olyan nevet adtak pl. mint "Nem ő az",
hogy a gonosz szellemet megtévesszék. De ide tartoznak az olyan nevek is,
amelyek egy kívánság, remény megtestesítését szolgálják, mint "Kicsi
Ajándék", "Isten Ajándéka"=Bogdán.

Vagyis nincs és nem is lehetett egységes ok, miért választotta valaki ezt
vagy azt a nevet.

Üdv. Judit