[Csaladtortenet 2] Kornis család

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2018. Júl. 2., H, 00:47:24 CEST

> Érdemes-, illetve hogyan kell regisztrálni ezekre a helyekre? Ingyenes a
> regisztráció, és a keresés lehetősége, vagy fizetni kell érte? Vannak
> ezeken kívül még ingyenes oldalak, ahol lehet keresni?

A MACSE fizetős*, de az anyakönyvi képek, amiket feldolgoznak, mind a FamilySearch-ről jönnek, amin ingyenes a regisztráció.
* (Úgy tudom, hogy lehet feldolgozással is "fizetni", és vannak regisztráció nélkül is elérhető adatbázisaik.)
Az FS-en a magyar és felvidéki anyakönyvek egyre nagyobb része érhető el, de csak elvétve akad náluk erdélyi anyag. A fizetős amerikai Ancestry.com-on vannak az erdélyi szász városokból anyakönyvek, de ha nincsenek kivándorolt rokonok, akkor nem biztos, hogy érdemes rá befizetni -- két hetes ingyenes próbaidejük van, azt kell kihasználni.
Ha osztrák vagy német területre terjed a családfa, akkor ajánlom a https://www.genteam.eu/-t, ami ingyenes regisztrációt kíván, és kiegészítésképpen a Matriculát (http://data.matricula-online.eu/de/bestande/), ami nem kíván bejelentkezést. (A kereshető adatbázis a genteam-en, a képek a Matriculán vannak.)
Evangélikus ősök esetén az Őskeresőt érdemes legalább egy negyedévre befizetni. A katolikus egyházmegyékből is egyre többen csinálnak internetes (fizetős) portálokat, de én még egyiket sem használtam.
Zsidó ősöket a JewishGen.org-on lehet keresni, ingyenes bejelentkezés után. (Fizetős regisztrációval jobb keresőhöz lehet hozzájutni, de ugyanabban az adatbázisban keres, mint az ingyenes kereső.)

Én ezeket ismerem, és legalább ükszülőkig eljuttottam velük majdnem minden ágon. (Egyik dédanyám házasságon kívül született, tehát ott hiányzik egy ükapa, és férjem egyik dédapja szülőhelyén elvesztek az anyakönyvek, tehát ott az ükszülőknek csak a nevét tudom.)