[Csaladtortenet 2] Budapest - polgári anyakönyvekkel kapcsolatos segítség

Kornis Ferenc kornisf at gmail.com
2018. Júl. 18., Sze, 23:48:32 CEST

Kedves Kutatótársak!

A következőben szeretnék segítséget kérni:

Van két felmenőm, akikhez régi családi iratokban az elhunyt mezőbe a
"Budapest IV., és Kerepesi temető" van bejegyezve, a dátum pedig 1898. II.
2. illetve 1906.V. 2.

A probléma, hogy ennek ellenére nem találom őket a polgári halotti
anyakönyvekben. Mivel tudom, hogy a régi IV. kerület a mostani Belvárosnak
felel meg, a Budapest IV. kerület mellett végignéztem a Budapest (V. -
VII.) kerületek polgári anyakönyveit is, de így sem találtam meg egyiküket
sem. Kicsit előbbi dátumokat is ellenőriztem, arra gondolva, hogy talán a
temetési időpontok vannak feljegyezve, de ez sem segített.

Van valakinek ötlete, hogy mi állhat a dolog hátterében? Valami mégis a
kerületekkel nem stimmel? Vagy esetleg hiába volt 1895-től kötelező a
polgári anyakönyvezés, a kezdeti időszakban ezt nem mindig tartották be?

Üdvözlettel,
Kornis Ferenc