[Csaladtortenet 2] FS-TOOLS 4.0.0 kis hibajavítás

Mukli Krisztián krisztianmukli at mukli.hu
2018. Júl. 25., Sze, 08:49:26 CEST

Kedves Listatársak, Kedves Csaba!

Ma végre sikerült letöltenem az FS-TOOLS új verzióját és azt
tapasztaltam, hogy FullHD kijelző esetén a böngészőablak többször is
átméreteződik, esetenként szétesik görgetés közben, mint ahogy az 1.
képen is látszik. (fs-tools-01.png)

Feltételezem, hogy a probléma az, hogy az operációs rendszer a nagy
méretű kijelzők esetén eltérő skálázási értékkel dolgozik (esetemben a
15"-os fullHD laptop kijelzőt 125%-os skálázással használja), de hiába
állítottam 100%-ra a skálázási értéket ez nem oldotta meg a problémát. A
probléma megoldásához kattintsunk az egér jobb gombjával az FS-TOOLS.exe
fájlra, és az előugró menüből válasszuk a Tulajdonságok lehetőséget (ez
az utolsó menüpont).

A felugró ablakban válasszuk a KOMPATIBILITÁS fület, majd Windows 7
esetén pipáljuk ki A KÉPERNYŐ MÉRETEZÉSÉNEK LETILTÁSA NAGY DPI-BEÁLLÍTÁS
ESETÉN, Windows 10 esetén pedig kattintsunk a NAGY DPI-BEÁLLÍTÁSOK
MÓDOSÍTÁSA gombra és az újabb felugró ablakban pipáljuk ki a MAGAS
DPI-MÉRETEZÉSI MŰKÖDÉS FELÜLBÍRÁLÁSA lehetőséget az ablak alsó részén, a
listában válasszuk az Alkalmazás lehetőséget (alapértelmezetten ez lesz
kiválasztva). (fs-tools-03.png)

Okézzuk le a felugró ablakokat. Ezután ha elindítjuk az FS-TOOLS-t a
képernyő méretezésének már megfelelőnek kell lennie. (fs-tools-04.png)

UI: elnézését a nagy méretű képekért, remélem senkinek se szemetelem
tele a fiókját. Annak reményében írtam le ezeket, hogy mások is
szembesülhetnek a problémával és olvashatóság szempontjából hasznos
lehet ezt tudni.

Üdvözlettel
---
MUKLI KRISZTIÁN