[Csaladtortenet 2] Rochoczki

Czellecz Zoltán zczellecz at digikabel.hu
2018. Júl. 29., V, 16:26:05 CEST

Kedves Emőke,

gondolom, Andreas Benczúr 1766-os születéséről nem az Őskeresőről van
információd, hanem
a MyHeritage-ről, itt szerepel Benian Benczur és Dorothea Benczur fiaként.
Az Őskeresőn csak 1787-tel kezdődően van elérhető házassági anyakönyv, a
születésiek közül a
legkorábbi 1800-zal indul.
Nem tudom, érdekes lehet-e az, amit (eddig) találtam:
oo     1808. november 8.
hov. juv. (azaz legény volt) Samuel Benczur (22) modalis (?) cothurnarius
                                           (csizmadia, ha jól tudom)
                                            Jacobus Benczur és Elis. Misák
fia, és
h. virg. (azaz hajadon)volt) Elisab. Fogler (20) Schemnitziensi (azaz
                                            selmecbányai illetőségű)
                                            Michael Fogler és Esthera
Valentini leánya

Sem az 1766-os születésű Andreas Benczur, sem Maria Rochlitzki nem fordult
elő a házasságok/keresztelők/halálozások között.

A halálozások között két Benczurt találtam:
+ 1803. november 24. Andreas Benczur (60 éves). A szülők neve nincs
feltüntetve az anyakönyvben. Lehetett-e ő az 1766-os Andreas apja ?
(Ha igaz a halálakori életkora, akkor 1743 körül születhetett, beleférne.

+ 1807. május 3. Johannes Benczur (4 éves), szülei: Michael Benczur és Anna
N.
1810 végéig bezárólag több Benczur-bejegyzést ebben az anyakönyvben nem
találtam.

üdv
Zoltán