[Csaladtortenet 2] Zvolen

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Jún. 7., Cs, 17:52:25 CEST

Kedves Emőke!
A wikipedia jelen esetben jó választás lehet.
Zólyom vármegye helyzete a jelenlegi Szlovákián belül:

https://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Slovakia_Zvolen.jpg

A megye négy járásra volt felosztva:
besztercebányai, breznóbányai, nagyszalatnai és zólyomi.
Ezen kívül 3 db rendezett tanácsú városa volt: Zólyom, Breznóbánya és
Besztercebánya.

Az egyes járások települései magyarul és szlovákul:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Beszterceb%C3%A1nyai_j%C3%A1r%C3%A1s
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:A_Brezn%C3%B3b%C3%A1nyai_j%C3%A1r%C3%A1s_telep%C3%BCl%C3%A9sei
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:A_Z%C3%B3lyomi_j%C3%A1r%C3%A1s_telep%C3%BCl%C3%A9sei

A nagyszalatnai járás településeit külön hirtelen nem találtam (pedig
nyilván az is fent van), de itt van Szlovákia települései (kerületenként
kereshető)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Szlov%C3%A1kia_telep%C3%BCl%C3%A9sei

üdv:
gy.