[Csaladtortenet 2] Kossuth

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2018. Jún. 14., Cs, 22:35:29 CEST

Kedves Emőke!

Mint sokszor, most is én veszem magamra az ördög ügyvédje szerepét. Bár
Kossuth Lajos családja Túróc megyébe valósi és a politikus előtt pár
generációval tótul beszélt a család (érdekesség, hogy a szabadságharc
idején Kossuth Lajos nem túl távoli rokona, Ludovik (azaz épp szintén
Lajos!) főszolgabíróként a szlovák ügy mellé állt és önkénteseket toborzott
a szabadságharc ellen, ezért Kossuth Lajos őt letartóztatta),
mindazonáltal, amennyiben a családod szarvasi ága nem nemesekből, jómódú
emberekből, vagy legalább iparosokból áll, kicsi az esélye, hogy puszta
névrokonságnál többről legyen szó. A Kossuth család bár nem volt
kifejezetten jómódú, elég régi volt annál, semhogy teljesen koldusbotra
jusson és még azt is elfelejtsék, hogy nemes családról van szó Szarvason.
De természetesen mondom mindezt úgy, hogy nem tudok semmit a családodról!

Csak a FS-ön 7.500 fő felett van a Kos*ut* névtöredéket tartalmazó
személyek születése Szlovákiából.
https://www.familysearch.org/search/record/results?count=20&query=%2Bsurname%3Akos*ut*~%20%2Brecord_country%3ASlovakia

Sok sikert a kutatáshoz!
Balázs