[Csaladtortenet 2] Latin szavak értelmezése

János Csapó csapo0818 at gmail.com
2018. Már. 7., Sze, 14:10:54 CET

Kedves Anna!

Köszönöm szépen, hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Úgy tűnik a lengyel
nyelvű fórum hozzászólásaiból, hogy a pap új szót alkotott egy bizonyos
foglalkozás megjelölésére.  Átnézve több anyakönyvi bejegyzést, én úgy
gondolom, hogy a *gazilaceus* szó jelentése a magyar jobbágy-zsellér-
földműves foglalkozáskörben keresendő. A faluban sok embernek volt ez a
foglalkozása. Ezzel párhuzamosan voltak inquilinus (zsellér), hortulanus
(kertész) foglalkozásúak is.

Latin nyelvismeret hiányában ezt a kérdést mi nem tudjuk megfejteni.

Üdvözlettel:

János