[Csaladtortenet 2] nevek,nevek,nevek

László Kurdi agrippa.mv at gmail.com
2018. Már. 12., H, 22:35:23 CET

Tisztelt Kutatótársak!

Az alábbiakban kérném véleményetek, segítségetek.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-6GKP-R?i=114

Bal oldalt alulról hatodik bejegyzés ( szeptember 14) /Joannis Radics
alias Tobbak/

A Törökkoppányi  Tobak család 1715, 1718,1720  adó és egyéb
összeírásokban szerepel, majd az 1745-s lélekösszeírásban Radicsként
szerepelnek Anyakönyvi bejegyzésekben 1744-1746 időszakban Radics és
Tobbak is felbukkan,majd utána többet nem mutatkozik a Radics név. Az
1748-as vizitációban Tobakként szerepelnek majd az 1757,1771-es
lélekösszeírásban is és egészen napjainkig.

A kérdésem az, hogy ez esetben melyik lehet az eredeti név és melyik a
ragadvány? Az alias jelentése( azaz, másként, egyébként,igazi nevén)
alapján a Tobakot gondolnám eredeti névként. Kíváncsi vagyok a
véleményetekre, tapasztalataitokra.

_Illetve_

Kurdi család esetén Kurdi István és Horváth Katalin 1743 január 27-én
kötöttek házasságot

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-6GJ2-D?i=149

1745 évi lélekösszeírásban még Horváth Katalin szerepel majd 1748 évi
vizitációban Takács Katalin, 1757 évi lélekösszeírásban Takács Katalin,
1771 évi lélekösszeírásban Horváth Katalinként szerepel újra. Az
életkorok egyeznek, csavar még hogy a összeírásokban szereplő gyermekek
anyja: Öszödi Katalin, Takács Katalin vegyesen...Apa ugyan az és csak
egy megfelelő korú Kurdi István élt akkor. Öszödi család pedig
sehol....találkoztatok már ilyen mértékű kavarodással?

Köszönettel,Üdvözlettel,

Kurdi László