[Csaladtortenet 2] régi temetők

Borsy István borsyistvan at gmail.com
2018. Már. 18., V, 22:04:07 CET

A minap Érdekességképpen (igen, már én is azok közé tartozom, aki bármely
ország bármely városának bármely felekezetű temetőjében hihetetlenül jól
érzi magát, s izgalmasabbnak tartom bármely kalandfilmnél) besétáltam az
éppen nyitva álló farkasréti izr. temetőbe, bár virágot akartam éppen
venni: messze nem néztem meg az összes sírt, a legrégebbi amit láttam talán
135 éves, de a sírkövek többsége rendkívül rossz állapotban van:
kidőlt-bedőlt-ledőlt sírok tömege, az út közöttük (már ahol van
egyáltalán!!) is nagyon rossz állapotban van, növénydzsungel mindenütt...
Viszont érdekes, hogy egy bizonyos típusú (fekete) márvány (?) kőből
készült sírkőből sok van viszonylag, amelyek szintén 100-120 évesek: s
hihetetlenül jó állapotban vannak. Ennyi a sztori- csak úgy eszembe jutott.