[Csaladtortenet 2] Herczegh család

Kóbori Kovács Sándor kobi68 at invitel.hu
2018. Már. 31., Szo, 14:21:51 CEST

Tisztelt csoporttagok!

Segítségeteket kérném.Nagymamai ágon, a Herczeg családot kutatom.Akik
végül Hódmezővásárhelyre is költöztek.Az alább felsorolt,nemességi
megerősítéseket hol tudnám megtalálni? Ez a része is jókor
érdekel,amikor a szobát gerincműtét miatt nem tudom elhagyni.

A Zekchewi Herczeghek utóbb Erdélyországba is elszármaztak, a hol régi
nemesi szabadalmaikat zilahi előnévvel Apaffy Mihály fejedelem
erősitette meg 1685. november 8-án, a mit az erdélyikir. tábla is
elismert 1717. január 20-án Nagy Szebenben hozott határozatával.

A Hódmezővásárhelyen maradt Herczegheknek a zilahiakkal való
rokonságát pedig Közép Szolnok vármegyének három bizonyságlevele
igazolja:

a) az egyik kelt Tasnádon 1791. november 23-án aláirva Kattva Mihály
megyei jegyző által;
b) a másik kelt Zilahon 1818. deczember 12-én, aláirva báró Wesselényi
József, m. kir. adminisztrator, Keövér Gábor viczeispán, Bölöni Imre
főtáblabiró stb.;
d) a harmadik is Zilahon kelt 1834. április 16-án, aláirva gróf
Dégenfeld Miklós főispán, Laskay Lajos alispán, Étfalvi Halmágyi János
főjegyző, Mándi Kovács János táblabiró stb.

Előre is köszönet.