[Csaladtortenet 2] Megoldódott - Török Erzsébet

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2018. Május. 1., K, 11:35:10 CEST

Kedves Kutatótársak!

Mint ígértem, megírom, mi lett végül. A napokban abban kértem segítséget,
hogy lehet-e elírás Török Erzsébet nevű ősöm anyja neve (Csötönyi helyett
Tőttös). Esetleges mozgatórugókat is vártam, hogy haladjak tovább, illetve
megkérdeztem, tudja-e valaki, mikor halt meg (ez azt jelenti, hogy valaki
találkozott-e a halálozásával, esetleg van-e valamilywn adatbázis, nem
pedig azt, hogy nézze meg valaki -  ezt egy kedves kutatótársunk
kifogásolta).

Köszönöm az ötleteket és a segítségeket, végül megtaláltam. Nagy Józsefné
Török Erzsébet 1918. január 10-én halt meg Szekszárdon. Apja neve Török
József, anyja pedig nem a nem is létező Tőttös Zsuzsanna (létezett ilyen
nevű, de nagyjából egyidős volt Erzsébettel, tehát nem lehetett az anyja),
hanem valóban Csötönyi Zsuzsanna, ahogy sejtettem, illetve ahogy gondolták
azok is, akikkel leveleztem ezen ügyben.

Ez arra hívja fel figyelmünket, hogy vannak egészen nehezen megfejthető
elírások is egy-egy anyakönyvben, főleg Szekszárdon, ahol ez már a sokadik
elírás, amellyel találkoztam. Ugyanakkor további kérdések merültek fel
bennem: miért írták el a legelterjedtebb, leggazdagabb szekszárdi
református család nevét (akik egyébként ezzel együtt hat ágon őseim)? Azt
gondolom, hogy esetleg a Tőttös (akik később tűnnek fel a Csötönyieknél,
1770 körül) a Csötönyiek egyik ága lehet (volt Kuti Csötönyi, volt I.
Csötönyi, volt Nagycsötönyi, meg azt hiszem, hogy Csötönyipál is). Bár az
is lehet, hogy csak figyelmetlenség volt, végülis...

Na a lényeg az, hogy megoldódott. Ezt csak azért írom, mert néhányaknak
ígértem, hogy elküldöm a "megfejtést". Végül mégis át kellett néznem az
anyakönyveket teljesen, az volt a biztos.

Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a segítséget!

Üdv!

Zétény