[Csaladtortenet 2] polgári anyakönyvezés kezdete?

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2018. Május. 15., K, 20:50:00 CEST

Kedves Sándor!

A Monarchiában - legalábbis az osztrák részen - tudomásom szerint legalább
II. József óta létezett a polgári anyakönyvezés.
Általában a felekezeten kívüliek, vagy az olyanok kerültek polgári
anyakönyvezésre, akiket az egyház valamilyen oknál fogva nem ismert el.
Hogy ez a Magyar Királyság területén mennyire nyert teret, volt-e
egyáltalán, azt sajnos nem tudom.  Elképzelhető, hogy volt valami nálunk
is, tudomásom szerint voltak a főszolgabírók, ispánok, alispánok stb. előtt
tett jognyilatkozatok a polgári anyakönyvezés bevezetése előtt is.

Krisztián