[Csaladtortenet 2] polgári anyakönyvezés kezdete?

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Május. 15., K, 22:52:49 CEST

Kedves Imre és kutatótársak!
Dédapám második házasságából született egy leány 1892.03.29.-én (507-es
sor):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YS85-TKL?cat=229487
Az van odaírva, hogy "állami törvények szerint törvényes".
Sose értettem.
Az első házasság nyilván válással végződött, mert az első feleség csak
1942-ben halt meg.
Se a válásnak, se a második házasságnak az anyakönyvét még nem találtam
meg, nem is tudom, hol keressem. A második válásnak sincs nyoma, csak
annak, hogy az elvált asszony kihez ment férjhez újból (és hogy 1895
januárjában már megszületett az első lányuk).
A harmadik házassága már 1895. novemberében volt, ennek megvan az eredetije
is (nagyapám ebből a házasságból született), a FS-ön is, de ebben nem
szerepel a házasulandók családi állapota. Persze ez már az állami
anyakönyvezés kora.

Az 1895. október 1. előtti polgári anyakönyvezés hol történt, hol kell
keresni?

Üdv,
Anna