[Csaladtortenet 2] Általános Adatvédelmi Rendelet

Klára Magyari klara.magyari at gmail.com
2018. Május. 20., V, 07:35:35 CEST

Kedves Gyuri!

Én már évek óta szeretném ha ez a projekt elindulna. Én is több település
anyakönyvét feldolgoztam már, amelyek kb. 400.000 nevet tartalmaznak. A
kezdeményezésedet teljes mértékben támogatom, aminek egy nagy akadálya van:
nincs hozzá program írva. Többen vannak, akik már elkezdték feldolgozni a
saját településük anyakönyveit, és nagyon sajnálom hogy ezek az adatok nem
egy egységes rendszerben készülnek, emiatt kárba vesznek.

Én az Excel adatokat átalakítottam gedcommá, hogy fel tudjam tölteni a
saját oldalamra (ebben nagyon sokat segített nekem Feri, Zsuzsa, Csaba és
ezért nagyon hálás vagyok nekik), de azért ez nem az igazi, ez csak egy
szükségmegoldás. Az igazán jól áttekinthető adatbázis az lenne, ha lenne
hozzá egy olyan program, mint az államiakhoz.

A kezdeményezésedhez sok sikert kívánok!

Klári

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kedves Kutatótársak!

Napok óta foglalkoztat, hogy egyesületen belüli kezdeményezést indítsak a
felekezeti anyakönyvek indexálásának megindítása érdekében. Tudom, még a
Holdon sincs állandó bázisunk, minek akkor expedíciót a Marsra küldeni, de
tény, hogy *előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz* a felekezeti anyakönyvek
adatainak adatbázisba töltése. És ráadásul ott nem lesz elég a legfontosabb
adatok bevitele (mint a polgári anyakönyvek esetében), hanem az anyakönyv
minden adatát fel kell majd jegyezni. Ennek elindítását egy előzetes
vita (*minden
kérdés tisztázatlan* a felekezeti anyakönyvek adatainak egyesületi
felhasználásával kapcsolatban!!!) után a saját ilyen típusú adataim
felajánlásával gondoltam kezdeni (Kiskunmajsa házassági 1861-1895,
keresztelési és halotti 1861-1867 már kész, utóbbi kettő is lassan halad
1895 felé, ez eddig összesen 8710 akv-i rekord több mint 30 000 névvel, és
minden egyéb szokásos akv-i adattal a kötetazonosítótól, a házszámtól a
halál okáig és a megjegyzésekig, pedáns Excelbe rendezve).

És akkor most itt van ez az adatvédelmi mizéria, mely nemhogy egy amúgy is
ingoványos új téma megkezdését akasztja meg, de a meglévő adatbázisaink
(egy részének) használatát is ellehetetleníti.

Látható tehát, hogy az időzítésem a helyzetértékeléséről legendásan
szánalmas sünéhez hasonlóan siralmas (aki ugye a vicc szerint
hormontúltengéses bódulatában a gyökérkefével képzelte el rövid távon a
jövőjét) , mégis kérdezem, mi a véleményetek a témáról, van-e az
esetlegesen egyetértők együttes véleményének akkora tömeghatása, hogy az
egyesület vezetősége is elkezdjen érdemben foglalkozni a kérdéssel? Ez
talán egyben egyfajta alternatív cselekvési lehetőség (párhuzamban Szabó
Előd emberileg nagyon érthető reakciójára) a kialakult helyzetre. Vagy
jelen körülmények között tényleg nem aktuális ez?

üdv:
gy.