[Csaladtortenet 2] Általános Adatvédelmi Rendelet

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Május. 20., V, 10:55:50 CEST

Kedves Gyuri!
Nagyon támogatom a kezdeményezésedet.
Szerintem elsősorban a házassági és halotti anyakönyvekre kellene fektetni
a hangsúlyt, mert a születésiek legalább valamennyire kereshetők a FS-ön
(minden hibájával együtt).
Érdemes lenne az eddig itt-ott sokak által saját célra indexelt
anyakönyveket is "begyűjteni", mert talán mégiscsak kisebb munka lenne
azokat egységes formátumra hozni, mint az elejéről kezdeni a beírást.
Az is igaz viszont, hogy erőforrásainkat figyelembe kell venni. Ugyanis az
állami anyakönyvek indexelése is nagyon fontos (főleg azoknak, akik még
csak a nagyszülők, dédszülők, esetleg ükszülők generációja szintjén
kutatnak) - és még Budapesté sem teljes, nemhogy az egész országé.
De ha megnyílik a MACSE-n belül az egyházi anyakönyvek indexelési
lehetősége is, talán többen lennének az indexelők.
Üdv,
Anna
U.i.: Bocs egy kis pontosítás: Indexel: tárgymutatóval, névmutatóval ellát;
Indexálás: bér, kamat értékkövető módszere ;)