[Csaladtortenet 2] Bolmány-Kácsfalu evangélikus anyakönyvek

Adam SIPOS adam.shp.sipos at gmail.com
2018. Nov. 14., Sze, 13:44:56 CET

Sziasztok,

A tárgybeli anyakönyvekkel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.

Felmenőim közül többen a délvidéki Bolmány településről származnak
"Oberlander" vezetéknévvel. A KSH 1873-as helységnévtára szerint a
vonatkozó református ill. evangélikus anyakönyvek Kácsfalun találhatóak.

Ebben az írásban találtam még plusz információt:
http://epa.oszk.hu/03300/03304/00062/pdf/EPA03304_fons_2013_02_233-260.pdf

"Meghalt — a szakirodalmi források szerint — a Baranya vármegyei
Kácsfaluban (ma a horvátországi Jagodnjak), 1877. január 21-én.52
Halálesetét minden valószínűség szerint a kácsfalusi evangélikus, vagy a
laskafalusi (ma Čeminac) református — ennek volt a leányegyháza Kácsfalu —
matrikuláiba jegyezhették be, de sajnálatos módon ezek az anyakönyvek nem
találhatóak meg az Eszéki Állami Levéltárban (Državni arhiv u Osijeku). A
kácsfalusi evangélikus matrikulák másodpéldányai ugyan megvannak a Baranya
Megyei Levéltárban, de az 1877. év sajnos nem található meg köztük.
Kácsfalu a laskafalvi római katolikus plébánia filiája volt, de ezen
egyházközség matrikuláiba — melyek ugyancsak az Eszéki Állami Levéltár
őrizetében találhatóak — azonban nem került bevezetésre a haláleset"

Őszintén szólva ez kicsit összezavart, pl. nem tudtam, hogy róm. kat.
plébánia leányegyháza más vallású is lehet..

Az alábbiak szerint 1827-1867-es evangélikus anyakönyvek állnak
rendelkezésre:
http://adatbazisokonline.hu/adatbazis/mikrofilm-anyakonyvek/adatlap/43402

Érdekes módon Kácsfalu nincs külön kiemelve a ref. gyűjteményben a FS-nél:
https://www.familysearch.org/search/catalog/1858355

Viszont megtalálható róm. kat. iratok között, ha pl. egy keresést indítok
1830-ban született kácsfaluiakra. Itt kezdődik:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-B7PH-H?i=677

Ám ez csak 1846-ig tart, és azt ígéri: "Folytatása a következő tekercsen"

Két kérdésben szeretnék segítséget kérni:
1. Hol keressem a bizonyos "következő tekercset" (1847-1867)?
2. A fentiek alapján az 1867-1895 periódust ne is keressem mert
valószínűleg megsemmisült?

Köszönöm!
Ádám