[Csaladtortenet 2] Jászberény büntetőügyek 1893 fegyház büntetés

ODORMUTE - Eb-őrző Kft hudraotto at gmail.com
2018. Nov. 19., H, 12:13:32 CET

Kedves Listatagok,

A családunk jászberényi ágának kutatása közben olyan információt találtunk
az 1893. május 13-ai Pesti Hírlapba, mely szerintem minden kutatótársamat
egy "kicsit" megrémít, valahol pedig "megörül" neki, mert úgy érzi igen egy
átlagos paraszti családról is lehet többet megtudni. A mi történetünk az,
hogy özvegy Hudra Kis Jánosné két újszülött gyermekét meggyilkolta, az
egyiket 1881 decemberében, a másikat 1885 decemberében. Az ügyről az újság
cikk csak 1893-ban jelent meg, mert valószínű akkora sikerült csak
kideríteni, hogy a szomszédok nem alaptalanul sugdosódnak. A szolnoki
királyi törvényszék el is ítélte az özvegyet , de "szerencsénkre" másod és
harmadfokon is tárgyalták az ügyet a fővárosi ítélőtáblán. Sajnos a
büntetőiratról csak a feljegyzés, az iktatószámok maradtak fent , mert az
1893-as per anyag megsemmisült. A szolnoki királyi törvényszék iratai is
csak 1915-ből találhatóak meg. Kedves Listatársak, volt 60 oldalnyi
dokumentumunk és most csak egy "fecni" van belőle, viszont szeretnénk
megismerni az ügyet ennyi év távlatából. Arra gondoltam, hogy a fegyházból
maradhatott fent valami, de nem tudom 1893-ban hova szállították a női
elítélteket, akik Jászberényiek voltak és FEGYHÁZBA, mert nem
börtönbüntetést kapott. Akinek ebben esetlegesen van valamilyen
tapasztalata nagyon szívesen vennénk, Illetve még a helyi lapokra
gondoltunk, de jelenleg a világhálón kiül most nem tudunk kutatni, illetve
csak Debrecenben, tehát aki az 1890-es Jászberényi lapokban találna kettős
csecsemőgyilkosságos cikket azt is nagyon szívesen vennénk!

Köszönök minden segítséget és tanácsot,

Hudráné Nagy Anett

Kutatott családok (Hudra Kis, Kis Ádám, Hamar Varga, Nagy (jászberény)
Kotán, Sápi, Homoky)

e-mail:
*hudraotto at gmail.com <hudraotto at gmail.com>*