[Csaladtortenet 2] Válasz: koldus

G-mail fiók livinca.godisa at gmail.com
2018. Nov. 26., H, 15:52:44 CET

A mi falunkban is volt egy "helyi" koldus, akit "Bőcsős Jankónak" hívtak. Ő a tanyavilágot látogatta, minden tanyában kapott valamit, de nem volt hajlandó bent aludni fedett helyen. Egy subában aludt a fasorban, vagy a dűlő utak melletti árokban. Amikor megtudta, hogy valahol útban van újabb jövevény, faragott ajándékba egy bölcsőt. :)
Sajnos az eredeti nevét nem tudtam, nem is találtam meg az anyakönyvekben, lehet, hogy nem is Csorváson halt meg. Szüleim elmondása szerint már az 1950-es években meghalt.

Üdv.: Laurinyecz Pál.