[Csaladtortenet 2] Esetleges gyermek

Páli István oregpali at t-online.hu
2018. Nov. 30., P, 07:58:34 CET

Kedves Emőke!
A jelen állás szerint neked kell megtalálni az anyakönyvet és kikeresni a
születést. Mikor történt az esemény 1896 előtt vagy után? A szülők
házasságának időpontja és helye ismert?  A többi gyermek születése ismert,
ezekből lehet e következtetni a keresett eseményre. Több mint 10 éve kutatom
a családom, de egyetlen egyházhoz vagy anyakönyvi helyhez nem mertem
fordulni ilyen kéréssel. Ez mindenkinek a személyes ügye és sikere. Volt
olyan egyházhely ahol a közvetlen kutatás lehetőségét is elhárították azzal,
hogy olyan leterheltek, hogy ez nem fér bele. Volt amikor anyakönyvezetővel
a téves másodpéldány adatait szerettem volna tisztázni, de még a telefonhoz
sem tudták hívni. Azzal együtt, hogy az együttműködés készségét mindenütt
tapasztaltam, de ez nem volt elég a problémák megoldásához.  Nyilván sokat
segíthetne ha a meglévő egyházi vagy polgári névsorok elérhetők lennének.
Szinte mindenütt elkészültek, 1896 előtt is, de a polgári adatok kezelése is
abc szerinti rendezést kívánt. Sajnos legtöbb esetben ezek zárva maradtak és
nem nyílnak meg. Mint a titkok örzői! A tudás hatalom, s ha csak én tudom
mézeslét a titkolózás.  Üdv.: Pista