[Csaladtortenet 2] 1922-es elhalálozás

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2018. Okt. 15., H, 21:52:39 CEST

Faska Mihály és Tatár Emerencia házasságkötésénél (1851.11.12.) a szülők
nevéből ki lehet indulni talán. A házasságkötésnél Mihály 31 évesként
van írva, szülei: Faska György és Kurcsula Ágnes.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSPC-5BKB?i=26&cat=124573

Aszód, 1820.09.11. evangélikus anyakönyv, Faska Mihály születésének
napja. Szülei: Faska György és az anya nevét nem igazán tudom kiolvasni,
de hogy nem Ágnes, az biztos. A vezetéknév még lehet Kurcsulához
hasonló, vagy a Kurcsula téves, vagy mindkettő. Tehát itt az anya nem
igazán azonosítható. A születési év és a házasságkötéskor beírt 31 éves
életkor szinkronban van.
Viszont Emerencia életkora nagyon nem stimmel (mondjuk nem meglepő). Ha
a halálakori életkorból számolunk, 1826. körül születhetett, a
házasságkötésnél 18 évesnek van írva, akkor meg 1833. körül született.
De egyik év környékén sem található Solymoson, Tatár József és Fehér
Ilona gyermekeként. Az viszont érdekes lehet, hogy vajon miért lett
később Fehér a vezetékneve (édesanyja után talán, de mi az ok).

üdv, Gabi