[Csaladtortenet 2] IV kerület - Újpest - Belváros

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2018. Okt. 21., V, 20:24:43 CEST

Sziasztok
Index fórumon belefutottam egy érdekes kérdésbe.A IV kerület anyakönyveit keresték (lehet egy MACSE tag :) ), de nem Újpestét.  Újpestiként nem is értettem.Hirtelen pár mondatot utánaolvastam a Wikipédián (tudom, hogy nem mérvadó forrás :)  )  és tényleg a IV kerület régen Belvárosban volt.
"Budapest egyesítésétől Nagy-Budapest létrejöttéig a Belváros önálló kerület volt Budapest IV. kerületeként, ez azonban 1950-ben megszűnt, területét az V. kerületbe olvasztották, sorszámát pedig az akkor Budapesthez csatolt Újpest kapta meg."
Kérdésem: Akkor ez hogyan lett katagolizálva az FS-en?
Segítsetek, zavar van a fejemben.
Köszi: Péter