[Csaladtortenet 2] emigration

Hunyady László hunyady.laszlo at macse.hu
2018. Sze. 2., V, 11:37:16 CEST

Kedves Dani!

Hamburg kikötőjéből Dél-Amerikába induló hajók utazólistáiban is tudsz
kutathttp://www.hamburger-passagierlisten.de/ni.

Dr Hunyady LászlóEgyik Braziliába emigrált ősömet 1895-ben meg is
találtam az egyik hajón.

Kivándorlási Értesítő c. lap. Ez a folyóirat 1903-1907. között jelent
meg Fiumében (ma: Rijeka, Horvátország). Az említett folyóirat kb.
kéthetente részletes listákat közölt a Fiuméban hajóra szállt
kivándorlókról (neve, kora, származási helye stb.) filmtári helye:
47355. doboz). A Belügyminisztériumi Levéltár K 148 /ebben szerintem
nincsen/ K 149 és K 150 törzsszámú állagaiban szintén sok adatot lehet
találni a századforduló ki-, illetve bevándorlásairól, valamint a
honosítási ügyekről. Sajnos, meg kell említeni, hogy sok iratot
kiselejteztek, és a kutató gyakran - konkrét adat hiányában - csak a
keresett személy nevével találkozik a mutató- vagy iktatókönyvben. A
Miniszterelnökségi Levéltár K 26 állagában pedig az amerikai
kivándorlással kapcsolatos ügyekben 1902-1918 között is akadhat fontos
adatokra a kutató (filmtári helye: 14294-14360. dobozok).