[Csaladtortenet 2] Mikor készülhetett a fénykép?

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2018. Sze. 16., V, 19:06:49 CEST

A 40-es évek eleje tökéletesen kizárt. Daguerre 1839-ben áll elő a
dagerrotípiájával (ez kép nem az) Talbot pedig a kalotípiájával
1840-ben (ez az sem). F.A. Archer 1850-ben találja fel az ún nedves
lemezes eljárást, ez a kép egyértelműen azzal készült, Bennett
1871-ben a száraz lemezest, aminek az volt előnye, hogy akármeddig
lehetett várni az előhívással, ez a kép egyértelműen nem ezzel az
eljárással készült. (majd Eastman találja ki a mai értelemben vett
pillanatfelvételeket az 1880-as években)
Barabás Miklós festőművészünk a hatvanas évek elején kezdett
kísérletezni a fényképezéssel, műterme is volt Pesten, az sem kizárt,
hogy a kép ott készült.
(Szerintem a pár nőtagja tizennyolc-huszonéves, a férfi harminc-harmincöt)