[Csaladtortenet 2] Házassági bejegyzés értelmezése

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Sze. 19., Sze, 19:54:07 CEST

Kedves Berci!
egy amatőr véleménye, hogy 1796.jan.31-én Gerets Imre és Föko?? József
tanúk előtt  a miséri malomból származó 20 éves  vőlegény [aki] "korábban
református (volt)", [ezek szerint - nyilván az esküvővel kapcsolatban -,
áttért a r.k. igaz hitre...], a háromszori hirdetés után elvette Balogh
Anna 19 éves szüzet, esketett, "mint fent". (a lap tetején az első
bejegyzésben szerepel nyilván a sárosdi plébános neve).

Petrus Szabó juvenis annor 20 ex mola Misér ejjurata Helveti Luther prius,
et Anna Balogh virg(o) annorum 19 ex Misér post 3 promulg(...) copulati ...
(ezt követően - bár nem tudtam értelmezni, de logikailag a prosentibus
testibus = tanúk jelenlétében kifejezés rövidítése jönne, bár nem tudok mit
kezdeni a rövidítést indító "St"-vel...) Emerico Gerets et Josepho Föko???
(hát ez biztosan nem Föko, de a második tanú vezetékneve) minist. ut supra
(a szentséget kiszolgáltatta, mint fentebb) in Sárosd.

De azért várd meg a profikat!

üdv:
gy

Berci Tóth <toberci at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. szept. 19., Sze,