[Csaladtortenet 2] Kánoni vizitációk

Kovacs, Balazs HU Kovacs.Balazs at egis.hu
2018. Sze. 24., H, 10:13:05 CEST

...ez még úgy is nagyon igaz - sőt, az értelmezésem szerint, inkább éppen amiatt igaz -, mert a vizitáció jegyzőkönyvét a felettes elöljáró, elvileg személyesen az illetékes püspök készítteti, tehát nem a helyi plébános írja, ő csak beszámol a viselt dolgai(k)ról, hiszen ő maga (és a nyája) a vizsgálat tárgya...

Ezzel együtt persze a feletteseknek sem volt érdekük az esetleges problémák kiteregetése - ameddig nem történt valami leplezhetetlen kalamajka, vagy nem volt esetleg egy mögöttes szándék...