[Csaladtortenet 2] [MACSE: 19710] Német anyakönyvek?

Juhász Piroska jpiroska78 at gmail.com
2019. Ápr. 5., P, 08:29:38 CEST

Kedves Katalin!

Egyáltalán ne érzed cikinek. :) Nekem is kiderült, hogy anyukám ágán az
egyik ág osztrák, apukám ágán szintén az egyik ág svábok, miközben egy szót
sem tudok németül. Ez igazából úgy történt, hogy a dédnagymamám még tudott
németül, a nagymamám viszont már csak magyarul beszélt a lányaihoz, mert
utálta a német nyelvet (meg a németeket, de ez már más kérdés). A sváboknál
úgy tudom meg úgy történt, hogy minél jobban be akartak illeszkedni és
emiatt tudni a nyelvet, ezért szintén a magyar volt a használatos otthon,
így szép lassan "elfelejtettük" az eredeti nyelvet.

Üdv:

Pribékné Juhász Piroska

Zsifkov Katalin <zsifikati at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 4., Cs,
21:34):