[Csaladtortenet 2] A zöld koffer - minden családkutató álma ma nálam valóra vált

Péter Reicher reicher.peter at gmail.com
2019. Ápr. 7., V, 22:39:29 CEST

Kedves Kutatótársak!

Ma valóra vált minden családkutató álma: egy távoli rokontól megkaptam egy
zöld koffert, telis tele régi, feliratozott fényképpel, és családi
portrékkal! Az éjszakámnak annyi...☺

Hosszú út vezetett idáig: apámék egyik unokatestvére az 56-os forradalom
miatt nem tudott hazajönni az Asszuáni gát építéséről, így Bécsben maradt
(örökre). Magyarországon maradt feleségétől származó elsőszülött fia
disszidálni tudott hozzá. Az itthoniak kitelepítésre kerültek, akiktől a
családi dokumentumokat a 80-as években kapták meg  a bécsiek.

A fiú (most már nyugdíjas úr) öt éve eltemette oszták feleségét, és új
feleséget talált. Az új feleség ázsiai származású (nem a fülöpszigeteki
képlet), aki szintén eltemett férjét évekkel ezelőtt. Tanulnivaló, ahogy a
két egyedül maradt szomorú nyugdíjas egymásra talált, és azóta is
ígyekeznek összecsiszolódni. Ezen folyamat eredménye, hogy a rokon úr
házának faláról lekerültek a közös őseink képei, helyette több sárkány és
üveg kristály került a lakásba. A leszármazó nélküli rokon, akit 13 éve
láttam utoljára, úgy döntött, hogy annál még nálam is jobb helyen lenne a
zöld koffer, mint nála a bécs-környéki szénáspadláson! Nem vicc, lovai
vannak. 🐴 És én Bécsből úgy vezettem haza, minha nem is a zöld koffert, de
az 1000-éves koronát szállítottam volna haza!😅

A kofferben a Szádeczky-Kardoss, Hamza, morvai Zlamál, Peitl von Edler,
doggenfeldi Vetter, Herle családokról vannak adatok.

--
Üdvözlettel:

Reicher Péter