[Csaladtortenet 2] Családtag személyi kódja a FS n.

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Ápr. 8., H, 18:04:50 CEST

Azt kell erősen szem előtt tartani, hogy ez a FamilySearch nagy közös
családfáján van. Ott csak az van, amit valaki odarakott, tehát nem
teljes, és bárki tehet fel bármit, bárhova (bejelentkezés után), tehát
nem feltétlenül mind helyes.

Az FS néha megtévesztő, mert olyan sok minden -- és sok_féle_ minden
-- van rajta. A nagy közös/nyitott családfa csak egy csücske az
egésznek. Magyar családfakutatás szempontjából szerintem legfontosabb,
mint forrás-raktár: az FS-en vannak az egyházi anyakönyvek (indexelt
keresztelésekkel, nem-indexelt egyebekkel), a polgári anyakönyvek
(indexelés folyamatban, jó lassan), a gyászjelentések (nem indexelve,
bár vannak külső oldalak, amik kicsit kereshetőbbé teszik), az 1869-es
népszámlálás fennmaradt részei, stb. stb. Ezeket a forrásokat könnyű a
közös családfával összekötni, tehát könnyű az FS-en vezetni a
családfát, de ajánlom, hogy mindenki tartson saját gépen is
adatbázist. Három program van, ami kétirányban tud "beszélgetni" az
FS-el, ami könnyíti az adatok szinkronban tartását: Legacy (magyar
családfára nem ajánlott, mert még mindig nem tud Unicode-ot, tehát
nincs hosszú ő meg ű), Ancestral Quest, és RootsMagic. Mindháromnak
van ingyenes változata, ami nagyjából minden szükséges műveletre
képes. (De lehet a szinkronban-tartást "kézzel" is végezni, bármelyik
másik családfa-vezető programmal.)

Juli
/\ /\
>*.*<