[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2019. Ápr. 14., V, 07:42:52 CEST

Kedves Ágnes!

*A halál oka: rothasztó láz. Az nem tudom mi lehetett. *

febris putriolis, vagyis evesedés, rothadás miatti láz, rothasztóláz, mai
kifejezéssel gennyes lob, gennyláz, gennyedés miatti lázas állapot, azaz
vérmérgezés, gennyvérűség, szepszis. Az antibiotikumok előtti időkben ehhez
elég volt egy elgennyesedő szőrtüsző gyulladás, vagy egy tüskeszúrás is, de
számos kórképpel együtt járhatott, szinte minden seb elfertőződhetett
(egyébként ma is ...). Valójában nem halálok, hanem tünet, ezért csak ennyi
információból ma már nem lehet megmondani, mi volt a halála oka. De talán
mindegy is...

üdv:

gy.

Resmann Ágnes <aresmann at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 13.,