[Csaladtortenet 2] Fwd: Fwd: árvaság

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2019. Ápr. 15., H, 09:40:57 CEST

Kedves László!

Ha, ahogy feltételezem, az "orphana" azt jelenti, hogy 1866 októberi
házasság időpontjára meghalt a papa, akkor nyilván nem tudták magukkal
vinni, hogy 1867-től kezdve velük éljen :)
Mindettől függetlenül megnéztem most Tápióbicskét, mivel a tápiószelei
házasság melletti település (ezzel letudtam Tápiószentmártont is) és
megnéztem Újszászt is (ide valósi a mama egyébként). Sajnos egyik helyen
sem halt meg 1852-1866 között Kozma István.

Úgyhogy fennáll még a kérdés - az "orphana" jelenthet-e félárvát.
Egyáltalán azt jelölnék-e egy anyakönyvben.

Amúgy én sem hinném, hogy bármi közük lenne a nemes Kozma családhoz. Bár
már voltak meglepetéseim, hogy nagyon szegény családnál találtam nemes
ősöket, de itt nem hiszem, hogy ez a helyzet.

Balázs

Zám László <laszlo.zam at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 14., V,
20:36):