[Csaladtortenet 2] kiolvasás

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Ápr. 23., K, 15:32:12 CEST

Azt hiszem a megjegyzés kb. az, hogy az anya nevének kijavítására lásd
a 188. oldalon levő bejegyzést. Ez a keresztelések közötti öt hónapot
viszont nem magyarázza. Talán Magdolnáé jóval utólagos volt?
Előfordulhat, hogy nem a születéskor történt a keresztelés, de ez az
anyakönyv csak a keresztelést írja. (Mondjuk 1840-valahányban igen
ritka eset lenne a későbbi keresztelés...)

Talán a szülők egyszerűen összekavarodtak, és az első Magdolna
születését mondták a másodikra. A házasságkor a pap persze fellapozta,
igen, ott egy megfelelő szülőkkel rendelkező Magdolna van, ez az ő
születése. (A későbbi eseménynél bejegyzett korábbi adatok csak azt
igazolják, hogy a későbbi felek úgy tudták. Néha tévedtek.)

A különböző keresztapán kívül nekem az tünt fel, hogy az első
Magdolnánál és a házasságnál az apa foglalkozása kádár, míg a többi
keresztelésnél végig napszámos. (Kivéve az utolsónál, ahol "offalii"-t
olvasok: hulladék-gyűjtő, szemetes?)

Talán az első Magdolna nem ebbe a családba tartozik, hanem a
keresztelésnél eredetileg beírt anya neve volt a helyes. Könnyen
előfordul, hogy Józsefvárosban két Szankovics Gáspár volt az 1840-es
években. Később a pap összekeverte a kettőt, "kijavította" az anyát,
stb. Ez az öt hónapot könnyen magyarázná.

Juli
/\ /\

Horváth Péter via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu>