[Csaladtortenet 2] Azonosítás

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2019. Ápr. 30., K, 20:07:49 CEST

Kedves Levelezőtársak!
Kérem segítségeteket az alábbi kérdések eldöntésében, illetve megválaszolásában!

1. Azonos-e
     Antonius Bohn, *1811.03.21 Soroksár, és
     Bolheim Antal, +1888.04.28 Abony?

2. Ha nem azonos, hol keressem az 1888-ban elhunyt BA születését?

Ismert adatok:

Meghalt Bolheim Antal, Germán Franciska özvegye, 1888.04.28 Abony, 77 éves, született Soroksáron.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS1H-DSYR-5?i=359&cat=438308

Meghalt Gyermann Francziska, Bollheim Antal iparos neje, 1873.06.17 Abony, 54 éves, született Abonyban.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS1H-B3W6-G?i=366&cat=438308

Bolheim Antal és Germán Franciska gyermekei születtek Vecsésen és Abonyban:
1844. Polheim Anna
1848. Burgheim Dániel
1850. Bolheim Károly
1853. Ballehin Anna
1856. Balhem Antónia
1858. Bollheim János
1861. Balhem Erzsébet
1864. Balheim Franciska
A nyolc gyerek nyolcféle apai családnévvel van a keresztelési anyakönyvekbe bejegyezve, de ezek alig térnek el egymástól.
Önkényesen mindegyiket Bolheim néven vettem kataszterbe.

Ilyen néven kerestem az apa születését is, de nem találtam.
A FS Indexen kívül lapozással is kerestem Soroksár Vecsés és Abony anyakönyveiben. Végül a legjobb egyezést a

Soroksáron 1811.03.21-én megkeresztelt Antonius Bohn személyében találtam meg.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-FN4M-B?i=308

Az ismert adatokhoz nagyon jól illeszkedik a születési hely és idő, a felekezet és természetesen a keresztnév.
A családnév két első betűje (vagy hangja) is azonos, de a többi nem mutat szoros kapcsolatot.
A Bolheim név nyolcféle változatát elfogadom azonos névnek, de a Bohn-Bolheim torzulást a megszokottnál erősebbnek tartom.
Tehát mégsem vagyok biztos, hogy az 1888-ban elhunyt Bolheim Antal 1811-ben Bohn Antal néven született.
Ezért fordultam hozzátok. Előre köszönök minden megerősítést, cáfolatot, útbaigazítást.

Üdvözlettel        Márki László

---