[Csaladtortenet 2] I világháború

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2019. Aug. 9., P, 08:14:04 CEST

Kedves Listatársak!

Gyulai halotti anyakönyvekben keresve találtam rá az I vh. hősi halottjainak
bejegyzéseire. Mivel nagyapám a Gyulai 2. honvéd gyalogezredben szolgált, és
ott sebbesült meg 1917-ben, elkezdtem feldolgozni a halottakat. Így reméltem
megtalálni, hogy sebesülése idején hol harcoltak. (Sajnos minden fellelhető
helyről azt a választ kaptam, hogy az alakulat dokumentumai megsemmisültek).
Ugyanakkor Gyulán a megyei kórházban is nagyon sokan haltak meg, akiket itt
anyakönyveztek. Munka közben gondoltam arra, hogy ez a gyűjtemény esetleg
mások számára is hasznos lehet, ezért mellékletben küldöm mindenkinek.

Mivel kezdetben nem gondoltam a közzétételre, ezért nem nevezhető
szakszerűnek a gyűjtemény. Nem jegyeztem fel mindent. E szerint nem
szerepelnek az anyakönyvi oldalszámok, bejegyzés időpontja, katonai
beosztások, foglalkozások. Egyes esetekben az anyakönyvben szerepelnek a
szülők, vagy házastársak is, a Gyulai Kórházban elhunytaknál a közvetlen
halálokok is.

Ha valaki ismerősre akad, a megadott filmszámon megtalálja a keresett
személyt.

Üdvözlettel: Lengyelné Éva