[Csaladtortenet 2] az utolsó 48-as honvéd

Kriston Péter kriston.peter at digikabel.hu
2019. Aug. 25., V, 17:18:03 CEST

Az biztos, hogy nem Ő az utolsó volt, hanem a Fővárosi Menháznak volt az utolsó lakója.
A Bona Gábor féle könyvekben pl. úgy emlékszem, hogy 1931-es halálesetet is láttam, mert egy időben engem is foglalkoztatott, hogy ki lehetett az utolsó.
Ha abból indulunk ki, hogy tizenévesek igen sokan vettek részt - most nem egy extrémen fiatal 10-12 éves dobosra, futárra gondolva - a szabadságharcban, ezért az 1831-1835 közötti születésűek között kell keresni az utolsókat.
Figyelemmel erre 1931 és 1945 között a Kárpát-medencében - de a kivándorlásokra is figyelemmel szinte bárhol a nagyvilágban - lehet az a 100-110 éves korában elhunyt, aki valóban az utolsó volt.

Most abba a részletbe, hogy ki volt a honvéd, ki a népfelkelő, ki az ilyen-olyan légió, gerillacsapat stb. tagja, abba pedig nem is mennék bele, amikor az UTOLSÓT keressük - mert nekem pl. nem lenne lényeges.