[Csaladtortenet 2] Mik a kutatási lehetőségek a mai Csehország területén?

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Dec. 1., V, 02:56:57 CET

Két Csehországba vezető szálon vagyok megakadva, többek között azért,
mert nem tudom, hogy hol lehet mit nézni és hogyan.

Az egyik szál Nyíri Jenő, Nyíri Sándor fia, aki az 1935-ös utaslista
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-G5DR-YRB?i=441&cc=1923888)
és a Vermont állami halotti okirat
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L978-P9VM?i=676&cc=2075288)
szerint "Pilsen"-ben született, az utóbbi szerint 1898 okt. 3-án.
Nyíri Sándor honvédezredes volt 1898 körül, de azt nem sikerült még
kiderítenem, hogy hol. Sándor katolikus volt, de feleségéről csak a
nevét tudom (Sládeček Mária), Sándor gyászjelentéséről
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DWK8-QM?i=149). (A
gyászjelentésen felsorolt másik két fiú születését se bánnám
megtalálni, és természetesen a szülők házassága is jó lenne, de
ezekről azt sem tudom, hogy melyik országban és melyik évtizedben
keressem).

A másik szál Korányi (eredetileg Kornfeld) Sebald, aki a halotti
anyakönyvi bejegyzése szerint
(https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLT-Q37B-Y) 1800
körül született Prágában. Ezt a szülőhelyet az életrajzírók
bizonyított tényként emlegetik, de egyik sem nevezi az anyját, tehát
valószinűsítem, hogy eddig még senki sem talált róla bejegyzést.
Sebald és fiai 1837-ben lettek keresztények, és hivatalosan 1848-ban
lett a család neve Korányi.

Tehát kérdésem: hol és mi található (ingyenesen interneten) pilseni
r.kat. (vagy k.u.k.) keresztelésekről 1898 körül, és prágai izraelita
születésekről 1800 körül?

Juli
/\ /\