[Csaladtortenet 2] felsővadászi Rákóczi család

Deáki Lajos deakilajos at gmail.com
2019. Dec. 6., P, 10:25:01 CET

Kedves Ágnes!

Nagyon köszönöm a részletes információkat!

Sajnos nem rendelkezem az Engel és Karácsonyi féle forrásokkal.
Megkérhetnélek, hogy átküldd nekem a hivatkozott részeket? Most írom a
családunk történetét és szeretném pontosan megrajzolni a családfát.
Ráadásul említetted, hogy "apai ágon Jolynt őseit fel lehet vinni egészen
az említett Petőcz nagyapjáig, Györgyig", illetve "Anyai ágon Magics
ükapjáig, Ippolitig lehet tehát felvinni az ősöket", ezt is szeretném
felvázolni.

Egy másik forrásanyag bizonytalanít el még mindig a Nádasdy származással
kapcsolatban, mert Dr. Várkonyi Tibor: Családtörténet határok nélkül című
munkájában egyértelműen a Nádasdy családhoz kapcsolja az általam keresett
személyeket: nádasdi Laczkfi Domokost (szinnyei Petőcz család), szinnyei
Petőcz Istvánt, Jánost, de még Jolynthot (Jolántát) is.
http://mek.oszk.hu/17500/17593/pdf/17593_2.pdf
Itt a 65 oldal foglalkozik velük.

Másik téma. Egy fórumon olvastam, hogy az Aba nemzetségbeliek mind Aba
Sámuel király leszármazottai. Ez valóban így van? Van erről valamilyen
hiteles történelmi forrás, vagy mű?

Köszönettel és üdvözlettel: Lajos

Resmann Ágnes <aresmann at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. dec. 5., Cs,
22:38):