[Csaladtortenet 2] FW: kutatási anyagaink sorsa

Katalin Littomericzkyné littkati at gmail.com
2019. Dec. 11., Sze, 17:17:53 CET

Kedves vitatkozók!

Azzal kezdem, hogy pénzért soha nem kutattam senkinek, vagy csak
szívességből, vagy nem vállaltam, de nem itélem el azokat, akik ezt pénzért
csinálják.
Mivel kb.  2003. óta kutatok, tudom, mit jelent a levéltárban órákig
tekergetni a filmeket, kinézve a szememet, vagy vidékre utazni
levéltárakba.
Az így nyert rengeteg adatból családfák összeállítása bizony szellemi
termék! Rengeteg munka és logika kell hozzá.
Ma ehhez képest nagyon könnyű a kutatás otthonról, nem kell hajnalban
Óbudára bumlizni, hogy megfelelő géphez jussunk.
Csodálkozva látom, hogy az újabban levelet írók, könnyebbnek látják, ha
majdnem minden problémájukkal a levlistához fordulnak, hátha valaki
megoldja helyettük. Pedig az a szép a kutatásban, hogy megdolgozunk érte.
A kezdők pl. elolvashatnák a Macse honlapján található tudnivalókat, ezen
kívül most már vannak többen, akik saját idejüket feláldozva tanfolyamokat
tartanak, ami óriási segítség az érdeklődőknek.
Elnézést, hogy így kifakadtam, de az felháborított, hogy sokaknak teljesen
természetes, hogy mások dolgoznak helyettük, és ha esetleg pénzt is kérnek
érte, azt helytelenítik.

Üdv: Littomericzkyné Kati

Balog László <baloglaci at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. dec. 11.,
Sze, 15:54):